Vilkår og betingelser, Flytribe
(For proflyers/Camps scroll helt ned)
Ikke book inn flytid eller kjøp gavekort før du har lest, forstått og godtatt vilkårene.
Generelt
Flytribe AS er leverandør av alle opplevelser som vises på flytribe.no og er lokalisert på Balder Allé 16, 2060 Gardermoen i Ullensaker kommune.
Når du kjøper en opplevelse eller løser inn et gavekort fra Flytribe (eller løser inn/bestiller en kupong levert av en ekstern leverandør), er den kun gyldig hos Flytribe. Du er også bundet av de vilkårene detaljert nedenfor:
Sikkerhet
Alle som skal fly i vindtunnel hos Flytribe må melde seg i resepsjonen ved oppmøte, senest 45 minutter time i forkant av flyvningen.
Før du flyr, må en samtykkeerklæring signeres og alle deltakere må gjennomgå en briefing.
Du kan fly hvis du: veier mindre enn 120kg, eller så lenge man får plass i flyutstyret / er 5 år eller over (du må passe en av våre hjelmer) / ikke være gravid / ikke tidligere ha fått skulder ut av ledd / ikke under påvirkning av alkohol, narkotika eller reseptbelagte medikamenter / har signert tillatelse fra en forelder eller verge hvis under 18 år / har signert vår samtykkeerklæring.
Alle opplevelser krever bruk av sikkerhetsutstyr, dette er obligatorisk og uten unntak. Det er ditt ansvar å lytte til instruktøren under briefingen og følge instruksjoner gitt deg mens du flyr. Instruktøren tar vare på flyverens sikkerhet etter beste evne, men alle entrer vindtunnelen på egen risiko. Flytribe innehar forsikring som dekker våre ansatte og gjester.
Flytribe ansetter profesjonelle instruktører. De forbeholder seg retten til å avslutte en opplevelse hvis de tror deltakeren kan utsette seg selv eller andre for fare.
Flytribe er inkluderende og ønsker funksjonshemmede flyvere hjertelig velkommen. Hvis et medlem av gruppen har spesifikke krav, er det viktig at vi mottar forhåndsvarsel senest dagen i forkant av flyvningen.
Ta kontakt med oss på forhånd hvis du har spørsmål eller bekymringer angående sikkerhet eller deltagernes kvalifisering.
Pakker og priser
Prisene som vises på book.flytribe.no er riktige etter vår kunnskap og oppdateres jevnlig.
Alle priser og pakker, reklame eller annet, kan fjernes eller endres av Modern Activity Center når som helst.
Flytid
Antall flyvninger som oppleves vil avhenge av den kjøpte pakken, men hver flyvning varer typisk i 90 sekunder (Barnepakken er 60 sekunder).
Noen av våre mer omfattende flyopplevelser kan innebære ‘doble flyvninger’ – som er omtrent 180 sekunder lange.
Frittfall-varigheten under et fallskjermhopp fra 12.000 fot / 4000 meter er rundt 45 sekunder, så hos Flytribe kan du kjøpe flyopplevelser som tilsvarer minst dobbelt så lang tid som frittfall fra et ekte fallskjermhopp.
Hvis du er usikker på valg av opplevelsene, kan du ringe oss på 40000916 mellom kl 12 og kl 20, hver dag.
Kansellering
Kansellering av en booking må skje innen 24 timer før flyvningen. Avbestillinger etter fristen vil føre til at tiden går tapt.
Rabatter
Rabattkoder gjelder kun pakker som selges til Førstegangsflyvende, Familiepakker og Gruppepakker med mindre annet er spesifisert. Rabattkoder gjelder ikke for bursdagsselskap, utdrikningslag, proflyer-timer, bedriftspakker, Julebordspakker, Selskap og event, mat og drikke, eller andre pakkeløsninger som ikke bestilles direkte via nettløsningen vår.
Rabattkoder må legges inn i bestillingen og gjøres gyldig før betaling. Ubenyttede rabattkoder refunderes ikke i etterkant. Om det oppstår en feil og rabattkoden ikke registreres, kontakt resepsjonen før transaksjonen utføres (tlf. 40000916 / info@flytribe.no).
Varer, bilder og video
Flytribe kan tilby minner fra dagen du opplever hos oss, i form av varer, fotografier og nedlastinger av video.
Vær oppmerksom på at selv om vi gjør vårt beste, så kan vi ikke garantere det perfekte bildet av hver flyver på grunn av bevegelsen som er involvert. Som med all fotografering, kan motivets bevegelser være uberegnelige.
Selv om det er sjeldent, er fotograferings- og videosystemene våre utsatt for uforutsette tekniske feil. Om det er et problem med utstyret og slike medier er forhåndsbetalt, vil enhver kreditt være begrenset til den spesifikke verdien som er betalt for foto- og videonedlasting, og ikke mot flytid.
Foto- og videopakke som kjøpes, inkluderer et antall høyoppløselig bilder til fri bruk. Om kunden ikke gir samtykke, kan ingen bilder publiseres av vedkommende. Bildene lastes ned fra media-kiosken i 30 dager etter flyvningen. De ferdige og bestilte bildene legges i et online galleri, beskyttet med passord (din voucher-kode), og lastes ned. Ved signering av vilkårene anerkjenner du samtidig sjansen for at du kan komme til å vises på en annen kundes video- og bildefiler, uten å kunne gjøre krav på rettigheten av disse.
Bruksrettighetene gjelder ikke videresalg, redigering eller noen form for kommersiell bruk. Kjøpte bilder og videoer må gjerne deles offentlig. Flytribe beholder rettighetene til bildene, inkludert bruk av bildene på egen web-side, sosiale medier, konkurranser og relevante markedsføringskanaler. Bilder av kunder vil kun bli publisert om dere har gitt tillatelse til dette.
Flytribe kan også tilby “ekstra flyvninger”. Dette er avhengig av tilgjengelighet og er ikke garantert. Vær oppmerksom på at slikt ikke er standard for noen opplevelse, men tilbys mot ekstra kostnad.
Ordrebekreftelser
Flytribe sin standard for ordrebekreftelser og voucher-koder blir levert via e-post i form av en voucher-pdf til e-postadressen som er sendt inn av den som foretok bestillingen.
Vær oppmerksom på at noen e-postkontoer kan kategorisere bekreftelsene våre som uønsket eller “spam”.
Flytribe er ikke ansvarlig for tap som følge av at en e-post er blokkert av webfilter eller brannmurer.
Det er ansvaret til den som foretar bestillingen å sørge for at de har lest og forstått ordrebekreftelsen og mottar voucher-koden før ankomst. Flytribe kan ikke holdes ansvarlig for kunder som ikke møter forberedt, og tidsnok for opplevelsen.
Kjøp av Gavekort/Voucher
Standard Flytribe-gavekortkode leveres via e-post i form av en e-kupong til e-postadressen som er sendt inn av kjøperen. Vær oppmerksom på at noen e-postkontoer kan kategorisere bekreftelsene våre som uønsket eller “spam”. Flytribe er ikke ansvarlig for tap som følge av at en e-post er blokkert av webfilter eller brannmurer.
Flytribe kan også tilby gavekort i plast, men disse må kjøpes på lokasjonen.
– Gavekort-innløsning
Gavekort/Vouchere kan kun innløses hos Flytribe.
Vennligst ikke møt uten å løse inn gavekortet på forhånd (booking.flytribe.no). Innløsninger av koder er ikke fullført før du har mottatt en e-postbekreftelse fra Flytribe, med tilhørende e-billett.
Se også “ordrebekreftelser” ovenfor for ytterligere detaljer.
– Gyldighet
Kuponger får utstedt en tydelig spesifisert utløpsdato og alle flyvninger må bookes på eller før den datoen. Hvis ikke flyvningene dine blir benyttet innen denne tiden, mistes retten.
Kuponger kan bare innløses hos Flytribe.
Det er ikke mulig å gjøre bookingen før utløpsdatoen, for flyvning som skal skje etter utløpsdatoen. Dette gjelder uavhengig av om kupongen din ble kjøpt fra Flytribe direkte eller via en samarbeidspartner.
– Overføring
Alle gavekort- og voucherkoder kan overføres til en tredjepart og er gyldige i henhold til «gavekortpolisen” som er beskrevet her.
– Ta med koden din
Hvis du har bestilt med en kupongkode, må du ta med deg denne dagen for flyvningene. Hvis du har fått utstedt en e-kupong (av Flytribe direkte, et gavekortsselskap/samarbeidspartner), må du ha den klart til fremvisning på dagen. Smarttelefon eller lignende er OK.
– Tap
Flytribe kan ikke ta ansvar om du mister eller ikke finner gavekort-/voucherkoden din.
– Mottakere av gavekort/voucher
Kjøpere av bilag erkjenner at tiltenkte mottakere bør oppfylle kriteriene for å fly:
Gavekortmottakere kan fly hvis de: veier under 120kg, eller får plass i flyutstyret / er 5 år eller over (du må passe en av våre hjelmer) / ikke være gravid / ikke tidligere ha fått skulder ut av ledd / ikke under påvirkning av alkohol, narkotika eller reseptbelagte medikamenter / har signert tillatelse fra en forelder eller verge hvis under 18 år / signerer vår samtykkeerklæring.
Betaling med Klarna
For å kunne tilby deg Klarnas betalingsløsninger, kan vi komme til å overføre dine personopplysninger i kassen i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna, for at Klarna skal kunne vurdere hvorvidt du kvalifiserer for deres betalingsløsninger og for å skreddersy disse betalingsløsningene til deg. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.
Angrerett og reklamasjon
Norske forbrukere har 14 dagers angrerett i henhold til loven om Angrerett. Når angreretten benyttes, faller partenes plikter til å oppfylle avtalen bort. Forbrukeren vil ikke lenger kunne benytte seg av tjenesten, og tjenestetilbyder plikter ikke å utføre tjenesten. Dersom tjenesten ikke er påbegynt, har forbrukeren krav på å få refundert hele beløpet han/hun har betalt. Dersom tjenesten er påbegynt før angrerett benyttes, men før tjenesten er ferdig levert, vil forbrukeren kunne angre mot å måtte betale for den delen av tjenesten han har mottatt. Forbrukeren kan derimot normalt ikke angre på tjenester som er fullt ut levert. Du booker time for våre tjenester via bookingsystemet vårt Tunn3l. Avbestiller du vil du få refundert beløpet.
Tilleggskjøpsbetingelser bedrift
Fakturering vil skje 1 måned før avtalt oppmøte, med forfall 14 dager før.
Avbestilling må skje senest innen 14 dager før avtalt oppmøte.
Avbestilling- og Betalingspolicy for proflyers/camps
Avbestillingspolicy
For å sikre rettferdig tilgang og god planlegging for alle kunder gjelder følgende avbestillingsregler:
- Opptil 2 timer: Avbestillinger må gjøres minst 1 uker i forveien.
- Opptil 4 timer: Avbestillinger må gjøres minst 2 uker i forveien.
- Opptil 8 timer: Avbestillinger må gjøres minst 4 uker i forveien.
- Opptil 10 timer: Avbestillinger må gjøres minst 5 uker i forveien.
- Opptil 20 timer: Avbestillinger må gjøres minst 10 uker i forveien.
Manglende avbestilling innen angitt tidsfrist medfører et gebyr på 25 % av bookingen.
Ved sykdom, vennligst kontakt oss direkte, så skal vi gjøre vårt beste for å imøtekomme situasjonen din.
Betalingspolicy
Betaling for bookinger bør gjøres helst 1 måned i forveien og senest 2 uker før bookingdatoen. Hvis betaling ikke er mottatt innen denne tidsrammen, forbeholder vi oss retten til å kansellere bookingen.